Amelka lalka waldorfska, Amelia- waldorf doll No00025


W trakcie wyprawiania lalki do nowego domu, dość często odczuwam smutek i tęskonotę. To troszkę jak z dziećmi, które dorastają i odchodzą na swoje. Ze wszystkimi lalkami czuje silną więź stąd też i pewnego rodzaju nostalgia miesza się u mnie z radością. 
Ale może zacznę od początku, bo to dość ciekawa historia. Pewnego listopadowego dnia otrzymałam wiadomość od mamy pewnej malutkiej dziewczynki o imieniu Iga. Mama dziewczynki postanowiła podarować swojej wyjątkowej córeczce- wyjątkowy prezent. Bardzo mi miło, nie powiem, gdyż tym prezentem miała być lalka mojego autorstwa. Po długich rozmowach, kilku tygodniowych, po naprawdę długich rozważaniach na temat włosów owej lalki, tuż przed świętami przystąpiłam do pracy. Mama Igi chciała by lalka miała naturalne np. kozie włoski. Cieszę się, że zaufała mi w tej kwestii i wspólnie wybrana moherowa włóczka wytyczyła dalszą pracę nad laleczką. Każda lala kojarzy mi się konkretnie z jakimś okresem mojego życia. Amelka powstawała w trakcie przygotowań do zbliżających się świąt. dużym utrudnieniem była też choroba mojej córci, dość poważna, otarłyśmy się o szpital.... Nad lalką pracowałam głównie w nocy i to właśnie proces twórczy nad jej tworzeniem pozwolił mi nie oszaleć :)
Amelka dość krótko cieszyła moje oczy, a szkoda. Z tak bezproblemową lalką trudno się rozstać. Czasem zdarza się, że w trakcie  zmieniam koncepcję choćby co do koloru oczu. Czasem zdarza się, że oczy są nie równe lub też delikatne podciągnięcie uśmiechu wystarcza by wyraz twarzy był bardziej przyjazny. Tu nic takiego nie miało miejsca. Miałam na prawdę niewiele czasu i zdawało się , że lalka to rozumie.

Amelka jak wszystkie moje lalki waldorfskie powstała z wysokiej jakości, czystego runa owczego od polskiego producenta. Skóra lalki to specjalny trykot bawełniany produkowany dla osób robiących lalki. Wykorzystywany przeze mnie trykot wytwarzany jest w Szwajcarii i posiada certyfikat OEKO-TEX®. Na włosy lalki użyłam włóczki typu  moher. Fryzurka została ułożóna na stałe.
 Lalki są przeznaczone dla dzieci powyżej trzeciego roku życiu lub jako lalka kolekcjonerska.
Lalka ubrana jest w:
 sweterek, bluzkę, spodenki, ciepłe buty,  otrzymała również ciepłą piżamkę.
Lalka mierzy 36 cm












Komentarze

Popularne posty